Tématem dnešního blogu bude postup efektivního hledání nemovitostí ke koupi na internetu. Pro většinu čtenářů bude známý pocit únavy a zmaru z dlouhých hodin často neúspěšného brouzdání po internetu. Pokud budete následovat postupy níže, tento pocit nemusíte zažívat až tak silně (záruku, že ho nezažijete vůbec Vám nedám, řekl bych, že k hledání prostě patří ?). Předpokladem úspěšnosti je, že máme realistickou představu o tom, co a za kolik hledáme. Pokud tomu tak není, tak Vám ani níže uvedený postup nemůže pomoci. Nyní pojďme na to.
Máme v zásadě jen dvě cesty hledání. První cestou je vychytávání všech lákavých novinek a druhou cestou je práce s takzvanými ležáky. U té první cesty musíme být rychlí a někdy musíme mít ostré lokty, u druhé cesty musíme být trpělivý a dobrými vyjednavači.
Nastavte si hlídacího psa na portálech níže a mějte přehled o 99% nových nabídek na internetu. Hlídací pes je funkce, která vám na mail pošle nově zveřejněné nabídky odpovídající vašim požadavkům a tedy nebudete muset neustále projíždět několik portálů, abyste novinku odhalili a ušetříte poměrně dost času. Je potřeba dodat, že ta dobrá novinka se na portálech neohřeje dlouho, tedy bez hlídacího psa máte malou šanci jí najít dostatečně včas, než si ji vyhlídne jiný zájemce a vyfoukne nám ji.
Takovou službu si nastavte na portálech:
Jakmile najdete dobrou nabídku, doporučuji následující postup:
V případě, že byste chtěli ještě rozšířit možnosti koupě nemovitosti, můžete nám zanechat poptávku na webu zde a jakmile budeme mít vhodnou nemovitost, ozveme se. Těšíme se na případnou spolupráci Daniel Kotula & tým.
Podstatná část nabídek na internetu jsou ležáky inzerované celou řadu měsíců do doby než prodávající je sleví na tržní úroveň nebo prodávající potká zájemce, který je schopen se na tržní ceně se zájemcem domluvit a tuto příležitost máme všichni. Nejčastější chybou je, že na dražší než tržně oceněné nemovitosti nechodíme, nelákají nás. Tedy můj tip je zakrýt u inzerátu cenu a zeptat se sám sebe „je to nabídka, která se mi líbí?“ Pokud je odpověď ano, jděte na prohlídku. V případě, že Vás nemovitost bude nadále zajímat i po fyzické prohlídce, je na řadě jednání s prodávajícím o ceně. Podrobně jsem postup napsal ve svém článku na webu online kurzu Milionová nemovitost – odstavec v dolní třetině článku s názvem Drahé nemovitosti: Strategizujte. Ne každý prodávající s Vámi bude chtít jednat, bude záležet na jeho aktuální finanční a osobní situaci a nátuře. Mohu však říci, že minimálně u 20% nemovitostí bude možné jednat a to podle mého za opakované pokusy stojí.
Pokud vás téma jak efektivně hledat nemovitosti na internetu zajímá více do detailu, můžete shlédnout záznam z webináře na toto téma.
Foto: ©Dean Drobot via Canva.com